fjallwebb

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Marie - 25 december 2009 10:41

önskar jag er alla en riktig God Jul helg och Gott Nytt År, ifall jag förvirrar mig någon annanstans.


 


Tomtarna och Lucian har min Moster från Värmland stickat.. För mig är det ett måste att de finns på plats varje jul. Eftersom de också är en del av min glada mammas minnen. Vyn är däremot från Gold Rush Museum, som är det enda i Europa och finns i trakterna av Funäsdalen som ligger i Härjedalen. Museet är uppe året runt, men drivs i privat regi och därför måste man innan besöket boka tid. 


Just på detta Museumområde har jag och många med mig haft den stora glädjen att få uppleva många roliga och trevliga händelser. Just år 2008 var jag och sönerna bjuden på tidernas största bröllopp i 2 dagar, med 200 personer,  ung som gammal i tidsenligt klädelse. En upplevelse som man sent kommer att glömma. Så därför passar dessa två foton så bra ilag, i alla fall för mig.


Annars är vädret mycket upp och ner här i fjällen, det pendlar från -34 till -7. Så man blir minst sagt förvirrad i sitt klädval. Men just på julafton då snöa det och endast -14, och nu ligger dalen lockande vintervitt med -4 grader. Något som säkerligen uppskattas av många gäster som i år tog sig hit för att fira jul- och nyårshelgen. Själv ska jag strax ta en promenad och med mig tar jag kameran.


Däremot så kom jag inte iväg på årets julotta. Orkade helt enkelt inte kliva upp utan tog mig friheten att ligga kvar i sängen och mådde näst intill oförskämt bra. Samtidigt som jag tänkte på vilka fantastiska julklappar mina söner gav till mig. Det om något måste vara ett bevis på att jag även detta år ;-) lyckas varit mamma.


Ha nu en fortsatt trevlig helg och var rädd om varandra.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards