fjallwebb

Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Det går fort ibland, även när livet varit sälsynt långt.

Av Marie - 6 januari 2010 21:21

Den där månen som ställer till det för mig... den typen var uppe nu igen och ..... ja med den.....


Skulle jag gå till en doktor för detta elände, skulle denna nog kalla det stressrelaterat eller nått sånt... och vem vet? Kanske är det så för kommuner är ju ett släkte för sig själv..


Men alla uppsittarnätter är inte för den delen precis sig lik, utan livet liksom rör sig omkring en i allafall. Så då bar det sig inte bättre att jag just denna morgon lyckades slumra in så precis, när så sonen strax därefter kom rusande och sade att kaninen gått förlorad... efter han hört ett konstigt läte.


Nyvaken, men totalt nollad tänkte jag; Vad då gått förlorad?...... sprang ut i hallen till kaninburen och kära hjärtanes nog var hon förlorad..... hon som bara några timmar innan både hoppat och skuttat och krafsat och druckit vatten och ätit salladsblad.... vi blev minst sagt förvånade.


Men nu hade våran speciella lilla vän uppnått en medelålder som sades av experterna att hon egentligen inte levde och med tanke på vad en liten tjejjkanin kan bli drabbad av, så hade hon ett långt och friskt liv med många märkliga äventyr ibland både vilda djur och människor likväl som grönskande gräsmattor, jättutgrävda hål till dammiga källartrappor till härliga snöhögar på en balkong samt en hel del resor mellan fjällby och storstad. Dessutom fick hon träning genom att någon sprang efter och hon före, egentligen tycker vi i familjen att hon hade en sällsynt speciell charm, men så tycker väl alla om sina husdjur får man hoppas.


 



Så denna tidiga morgon blev jag sittande med kaninen inlindad i en handduk medan vi lät tårarna trilla ner från vår kind. För nog blev det tomt när denna lilla speciella svarta kanin inte nu finns något mer, för nu är det ingen som krafsar och busar häromkring.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 1 januari 2012 18:05


Som den kreativa själ jag är så kan man förstärka stämningen från nyårsnatten genom att lägga ihop flera foton till ett. Dessutom fick vi uppleva flygande ljus som vi först trodde var ett flygplan men som tyst for kors och tvärs över himlen i allt sn...

Av Marie - 4 december 2011 00:21

Så blev det dag 2 på denna härliga annorlunda marknad. Jag är mycket positivt överraskad och glad att få vara med om detta äventyr. Själv rör jag mig mellan Fäboden och Brunflologen inne på Jamtli, fast största delen inne i en blå husvagn som är det ...

Av Marie - 13 november 2011 15:33

Oj vad länge sedan jag var här och skrev. Så det är väl nu hög tid. Har fixat till lite upptill på denna bloggplats eftersom man blev hänvisad till en bredare topp. Så min design blev en bakgrund av dessa fantastiska färger man då och då får uppleva....

Av Marie - 19 november 2010 16:28

Liv och överlevnad i Arktis - 2010-11-27 --- En konstutställning om överlevnadskonst. Björn Uglem ställer ut bildkonst inspirerad av 15 år av årliga boendeperioder i norra Alaska. Konstutställningen består även av unika föremål från Nunamite...

Av Marie - 27 september 2010 11:58

Sveriges enda ambulerande museum. The last great adventure.Experience the wild Goldrush to Alaska.   Efter 16 års resor till Alaska och massor av erfarenhet av att både leva i vildmarken och vaska guld så har Björn Uglem byggt Sverige...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards