fjallwebb

Alla inlägg under december 2008

Av Marie - 5 december 2008 11:15

Här sitter man nu och undrar om lönesystemet har blivit så komplicerat att inte ens de anställda vet längre hur man ska gå tillväga. En annan hade hoppas åtminstone på ett förskott så här före jul.


Efter det chefen sa: "För oss spelar det ingen roll". När jag ringde upp och ville veta varför ingen lön hade kommit i månadslutet. Om jag kunde få ett förskott då?


Jo, det ser man nog!!! Ingen ringer upp, fast de lovar så stort. Kan man på samma gång ifrågasätta var empatin har tagit vägen? 


Det hela började med att jag inte nöjde mig med det nya avtalet som sändes till mig. Jag tog strid... och gav tusan i att skriva på ny löneperiod. Det var den 1 september i år.


Blev en hel del samtal innan arbetsgivaren besluta att gå mina villkor till mötes och den 18 november skrev jag på det nya anställningsinformationen. Så med 2 månader till godo, så trodde jag det skulle få min lön i slutet av månaden även om min tredje månad blev ifylld lite väl sent.


Som Melker i Saltkråkan sa: "Inte ett liv". Samma sak här!!


Förklaringen var att anställningsinformationen hade inte hunnit registrera sig för jag sände in den för sent och den var tvungen att komma i tid före den 5:e i varje månad. För att lönen skulle utbetalas den 27:e.


Fast nu glömde de berätta det för mig, innan förstås och ja.. vad ska man säga... Suck!!!


Så trots att jag har innarbetat 2 månaderslöner innan... och nu 3 månader på väg mot den 4:e. Så uppvisar människor med chefsform mindre lustiga egenskaper som får en starkt att ifrågasätta varför av vilken anledning de blev chef och vilka kunskaper de hade med sig i bagaget.


För mig betyder detta system en jädr... massa byråkratinoja. Eftersom vid kontakt här i dagarna hade inte detta avtal ens ännu nått lönekontoret.

Så hur beter sig denna chef som kan få ett anställningsavtal att inte röra sig ca 1 km fram till lönekontoret på 15 dagar????? Till ett ställe som hon troligvis besöker i andra ärenden.


Jag har tidigare frågat om denna chef befinner sig på andra sidan universum eftersom de inte lyckas skriva på denna lilla kråka (namnteckning) så jag åtminstone kan få ett förskott? Det är då som pajkastningen börjar... eller ska vi kalla det hänvisningstonen till nästa chef. Så idiotiskt.... samtidigt så dyrt... 


Tänk er själv, en massa chefer och ingen vill ta ansvar för sitt egna handlande. Vad blir det för skit....??? Tyvärr är inte min situation något orginellt.. troligtvis drabbar det oss alla på ett eller annat sätt och det verkar gå som en röd tråd igenom hela Sverige.


Så vad faro... ska en annan göra. Gå till sociala och belåna de innestående pengarna  som näst intill kommer från samma ställe?



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards