fjallwebb

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Marie - 3 december 2009 21:42

Denna starka upplevelse som man kan krydda sin mat med, och även baka sitt bröd med. Något som ena sonen ägna sig åt denna torsdag eftermiddag... Han letade på Internet chilleppar +bread  och fann ett recept och köpte in ingredienserna och satte igång.


Hur bra som helst gick det trots att inte receptet berättade varken tid eller ugnsvärme. Så där blev det en uppskattning av både värme och ugnstid till 200 grader i 1 timme i en litersform, som smörjdes med smör.


Här är receptet;

Ingredients

  • 1 tbsp sunflower oil
  • 1-2 (or to taste) fresh chillies, chopped
  • 320ml water
  • 350g Carrs Breadmaker Strong White Flour
  • 150g Carrs Breadmaker Wholemeal Flour
  • 2 tsp salt
  • 2 tsp granulated sugar
  • 2 tbsp butter
  • 1 tsp fast action dried yeast

Method

  1. chilli bread Heat the oil in a small frying pan and sauté the chillies over a moderate heat for 3-4 minutes. Allow to cool and place into bread machine pan.
  2. Add the rest of the ingredients by following your manufacturers’ instructions regarding the order of liquid/dry ingredients, and set your machine to the basic/normal setting, medium crust

Sedan klanta jag mig regält fick dessa pepparsaft på mina händer och helt ovetande om dess effekt gned jag ögona.... fasen vad det sved. Snabbt ryckte jag fram emot vattenkran och badade mina ögon med en blöt handduk mot ögona leddes jag in av den bakande sonen till sängen tills det hemskt svidande eländet tonade ut... Så jag säger och det passa era ögon... men brödet ja, det var himla gott med en brännande smak här och var...


Mina ögon mår bra nu... men ännu finns tid att klanta sig, denna gång i form av att lyssna med öronproppar.... så inte jag stör någon.... det var bara det att jag glömde sätta i kontakten i datorn.... så hmmm skrattar ljudnivån mitt i natten var rätt så hög... tills sonen kom förbi och börja spela på elorgeln och jag sade inte så högt nu. Då han sade....... Ler....ska du säga..... Skrattar... där fick jag. Men själv tycker jag det är komiskt... är bara sån. 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards