fjallwebb

Alla inlägg under november 2011

Av Marie - 13 november 2011 15:33

Oj vad länge sedan jag var här och skrev. Så det är väl nu hög tid. Har fixat till lite upptill på denna bloggplats eftersom man blev hänvisad till en bredare topp. Så min design blev en bakgrund av dessa fantastiska färger man då och då får uppleva. Har jag då kameran framme låter det mest hela tiden klick, klick, klick... jag kan liksom inte låta bli att fota.


Jag gillar färgerna på himlen, när det blir ett sådan där häftigt skimmer i alla möjliga färger. Det mest omtalade är nog norrsken men då brukar jag ligger avsvimmad (numera) i kudden och sover min ;-) skönhetssömn. Medan de stackars oinvigda tror att världskriget har utbrytit.  För mig är det som om himlen dansar och ler något den har gjort många gånger denna höst som är utan snö fast vi redan har kommit fram till den 13 november. Så är hela området befriat från allt vad snö (som singlar ner från himlen) heter. Även om vi både har sett i fjärran snöklädda fjälltoppar och på webbtv:n. Men det har liksom hunnit smälta bort.


Fast nu tycker jag mig se något vitt där i Walles som ligger i trakterna av Bruksvallarna fast högre upp mot fjälldalarna. Ni som är intresserad kan kolla själv från webbkamerornas hemsida:

http://www.webbkameror.se/skidkameror/funasdalen/index.php


Där det enda märkliga orangaktiga ljuset är ett lyse från en av stugorna på fjällkällan som blickar ner mot Funäsdalen.


Själv befinner jag mig i staden jag har fått en släng av något mysko som gör att hela kroppen värker besynnerligt samtidigt som jag stundom blir fruktansvärt trött. Till det hela spelar öronsuset som stundom består av en viselpipa sin allra klaraste ljudsignal. Oss emellan är det förban.... enelverande att aldrig kunna stänga av skiten. Medan jag frågar mig vart i hela världen kom du din viselpipa in i mig?


Men det här går ju inte an, sitta här och klaga. Nej jag får istället avsluta med ett vinterfoto fylld av ett annat sprakande färgskimmer på himmlen. Det minst lika häftigt som det på bloggens topp. Eller vad tycker ni?


Näpp det gick inte att ladda upp fotot eller rättare sagt. Det finns men från det uppladdade bildarkivet och hit till min blogg ville det sig inte... så typiskt nu när jag ändå var i farten.. Men av nya lärdomar blir man visare och hmmm ännu mer tröttare... Så ni får se det någon annan gång. Ha de gott. Marie




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards