fjallwebb

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Marie - 2 december 2009 13:20

Tappat kameran i golvet.... skit... dubbelskit... jag får inte igång och den var dyr....


Drack kaffe och så få ut ilskan över min klantighet, satte jag igång och städa. Så nu är det snyggt.


Tittade ut och såg att det minsann var kallt nu. Minns inte att det har varit så kallt denna vinter, som det är idag. Temperaturen visar 18 grader kallt och i tidningarna kan man läsa att Ljusnedal hade kallast i Härjedalen med 23,2.


Fast jag tror att i vissa områden kan det ha varit kallare. Hur som helst är det alldeles för kallt för mig. Jag gillar värme bättre även om det är friskt i luften när kylan kommer.


Ett år minns jag att det var 51 grader kallt, måste ha varit minst 24-25 år sedan och det gick att köra bil men man var tvungen att vara två för att orka svänga med ratten. Vi andades genom en halsduk, skönast så. Just detta år körde jag och min ex.sambo ved till Fjällvattnas Stugby med anledning av att även strömmen hade slutat fungerat.Där stugorna hade vedkamin och tur var väl det. För vem är rustad för sådan kyla när man så kommer till en stugby långt bortom civilisationen. 


Mysko...  enligt eniro går det inte att hitta Brf Fjällvattnans Stugby. Men är ni intresserad av att leva vildmarksliv med bekvämligheter, kan ni läsa mer här;


http://www.bokafjallen.se/



Få se... vad ska jag nu göra.....

Av Marie - 2 december 2009 04:49

Förbas..... hmmm... jag kan inte sova...


Så här sitter jag precis som katten uti mörka natten... Fast jag gissar på att nu är det morgon.


Hur är detta möjligt efter en dags arbete.... Finns det några smarta tips som får en sömning får ni gärna bidra med dem till mig....


Inte ett dugg trött... Nu är det väl försent att sova...


Sicket tull som man brukar säga om det som blir liksom tokigt...


Så godmorgon då alla bloggare... LER för jag bara är sån.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards