fjallwebb

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Marie - 24 augusti 2009 18:00

kan bli till glädje.
En seg morgon och så ringde telefon. En väninna från förr, så kul att pratas vid. Minnena strömma förbi och jag tänkte tillbaka till året jag gick distansutbildning i Mora.


Spridd från hela Sverige kom vi för att gå den första yrkesutbildningen inom Autismspektrumstörning. Vi var tre tjejer Anci från Bålsta, Anita från Kinna och jag från Funäsdalen som bodde på… (LER)… jag vad hette hotellet med vandrarhem. Låg inte långt från järnvägsstationen på Kristinebergsgatan. Sedan var det inte långt till S:t Mikaelsskolans Gymnasium. En härlig annorlunda tid då skratten, allvaret for genom byggnaderna. Där vi fick uppleva varandras små egenheter som satt glans på tillvaron.


Så till sist sommaren 2003 var den resan slut. Men i bagaget fanns nya erfarenheter, kunskaper och vänner kvar.


Med ett leende på läpparna gick jag så till tvättstugan och fick senare erfara av en granne, att man kan tvätta fel dag. Fast man skrivit upp sig nästa dag.. Skrattar….

Ha en bra vecka.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards