fjallwebb

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Marie - 18 augusti 2009 10:00

längtar till semester.. Ni vet sånt där som vanliga människor gör när de har tid att göra det. Då man tar dagen som den kommer, tror jag!


Jag är inte vanlig. Bara . (LER) ovanligt go, men så trött, så väldigt tröt. Ändå ska jag försöka hålla mig uppe under dagen och dessutom göra något nytta.
För ännu en natt har jag vaknat till denna förb… galopperande hjärtklappning, och sedan är det tji att somna under natten, utan att känna det där skramlet. För hela tiden så känns detta obehag, som då är en återkommande stressrelaterad sak. Om nu STRESS är en sak? Man kan ju smått undra, när den visar sig så här. I varje fall kan jag inte känna på det och liksom kasta omkring med det. Pust!!.. Tack och lov, för det.


För det hade ju inte varit något speciellt upplyftande om den drällde in till någon granne och jag ansvarig och skadeståndsskyldig på kuppen.


Det lär nog inte bota någon STRESS!
Medan jag funderar på hur en del kan så lätt hitta på egna små mål som saknar förankring med verkligheten. Bara för att de inte själv orkar ta sig in genom källardörren. Så istället används en matematisk schablon, utifrån någon standardvision som ingen känner till. Knappast troligt de själv, i allafall inte försäkringsbolaget, när man vill ha tillbaka sin förstörda mat. Då ni. DUBBELSUCK!!


Eftersom förklaringen till förankringen är en virtuell protoyp som inte är ämnad att förklaras med anledning av att det är en vision på hur man önskar att vi ska se på verkligheten nu och i framtiden. Så det är då det blir STRESS för oss som kan tänka. Om vi nu inte redan hade det, för annars blir det typ; STRESS-STRESS.

Fast det är ju också ett smart sätt att SPARA på.


För vem ska kunna förklara något som saknar en källa? Samtidigt som jag blir minsann lite skraj. För inte vill jag ha någon som sitter i min VÄGG? I varjefall inte någon som saknar förankring med verkligheten.

Men guuuu…. vad jag fryser. …. och nu håller jag på att somna in i skärmen….. Huj!! På er!….

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Maries Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards